16 C
Brno
Pondělí, 20 března, 2023

Internet jsme nechali vyhnit

Microsoft se učí využívat WindowsNová verze Windows...

Facebook je stát, tvrdí Trump v nové žalobě

Čína šlape po vlastních obrechZa poslední týdny...

S deepfake omladil Luka Skywalkera. Video má dva miliony vidění

Známou tvář přilepí na cizí tělo. O...

Stížnosti na prodejce řešíme i my

V projektu staznosti.sme.sk registrujeme opakující se stížnosti, které odhalují ty obchodníky, kteří se na trhu nechovají korektně. Většinou jde vždy o tytéž firmy, které odhalené problémy řeší s různým přístupem.

V projektu staznosti.sme.sk registrujeme opakující se stížnosti, které odhalují ty obchodníky, kteří se na trhu nechovají korektně. Většinou jde vždy o tytéž firmy, které odhalené problémy řeší s různým přístupem.

Nejčastěji se skloňuje internetový obchod Pixmania.sk, který má aktuálně 23 stížností. Sídlo firmy je problém podle většiny stěžovatelů, protože cokoli chce zákazník reklamovat, musí zboží posílat do Francie. E-shop má zákaznické centrum, které pokrývá celou Evropu, proto se stává terčem výčitek nejednoho z nich.

Pravidelně se objevují stížnosti na internetovou lékárnu medi-shop.sk, kterou provozuje český koncern EULEK. V devíti stížnostech se čtenáři shodují, že komunikace s firmou je problematická. Nejednomu zpožděná platba za vrácené či nedoručené zboží. Peníze za reklamace, nedoručené nebo vyměněné zboží netrápí jen ji. Podobné zkušenosti mají stěžovatelé is obchodem www.dunaj.sk či www.shopcenter.sk.

U více internetových obchodů, jako Pixmánie, Gorila.sk, mědi-shop.sk, se objevují problémy s dostupností zboží. „Když jsem si zboží objednával, na stránce bylo uvedeno, že ho mají na skladě. Za několik hodin mi přišel e-mail, že na zboží musím čekat týden,“ píše jeden ze zákazníků. Mnozí čtenáři ve stížnostech poukazují na to, že systém zobrazování dostupnosti zboží je nepřehledný, což vytváří zbytečné otázky o korektnosti internetových obchodů.

Diskutabilní v případě internetu se mohou stát výprodejové akce. V případě kamenných obchodů si umí zákazník rychle a snadno ověřit, zda na dané zboží byla nebo probíhá akce. S internetovými obchody to není tak jednoduché. Své ví o tom i čtenářka Martina Pinterova, která si objednala v e-shopu Hej.sk sklokeramickou varnou desku za akční cenu, firma podle ní později tvrdila, že žádnou akci neměla. Po zaslání stížnosti nabídli zákaznice kompenzaci v podobě slevy, kterou přijala.

U zboží z e-shopu se mohou vyskytnout malé vady, které byste v případě kamenného obchodu řešili na místě. Když ke zboží chybí návod v češtině, je daní za pohodlný a rychlý nákup, že na něj musíte čekat i dva týdny. Takovou zkušenost má například čtenář Peter v e-shopu www.bestcena.sk.

Pestrou nabídku stížností na e-shopy doplňují reference s Ticketportalem. Ani jeden se však netýká přímo rezervačního nebo nákupního systému webové stránky. Ve většině problémů se jedná o stížnosti na jednotlivé organizátory, které si zákazníci pletou se samotným Ticketportalem.

Jednu stížnost má také internetové knihkupectví Martinus.sk ještě z února, kdy zákazník nebyl spokojen s termínem dodání zboží.

Reviews

Další články autora